MASAŻ KLASYCZNY

Podstawowy i główny masaż całego ciała lub jego partii z wykorzystaniem tradycyjnych technik masażu, które są podstawą także w innych masażach. W zależności od technik i celu masażu może on działać leczniczo bądź relaksacyjnie. Jest to najskuteczniejszy masaż w leczeniu chorób i wad kręgosłupa oraz całego narządu ruchu (mięśni, kości, stawów). Masaż klasyczny może być pobudzający, stosując mocniejsze techniki i działając na głębiej położone tkanki, bądź bardziej powierzchowny i delikatniejszy – masaż rozluźniający. Przynosi wiele pozytywnych skutków leczniczych dla organizmu, m.in: obniża napięcie mięśniowe, działa przeciwbólowo, rozluźniająco, przyspiesza regenerację mięśni (nawet 5 krotnie), poprawia ich jędrność i elastyczność, poprawia krążenie, zmniejsza przykurcze, niedowłady, poprawia ruchomość w stawach, przyspiesza rehabilitację, odżywia tkanki, zapobiega zanikom mięśniowym, a także przyspiesza przemianę materii. Dzięki temu stosowany jest z powodzeniem w wielu schorzeniach ukł. ruchu, jak różnego rodzaju schorzenia i wady kręgosłupa, w rehabilitacji po złamaniach, skręceniach itd, zaburzeniach ukł. nerwowego (np. rwa kulszowa, porażenia, uciski nerwowe, uszkodzenia nerwów itd.), czy ukł. krwionośnego (poprawa krążenia).

Wskazania do masażu leczniczego kręgosłupa/pleców i masażu klasycznego

• bóle kręgosłupa różnego pochodzenia(zmiany zwyrodnieniowe i przeciążeniowe kręgosłupa, dyskopatie, skoliozy, rwy kulszowe, kręgozmyki, pogłębienie lub zmniejszenie lordozy i kifozy, choroba Schauermana, reumatoidalne zapalenie stawów kręgosłupa – RZSK, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa (ZZSK))
  • przykurcze, napięcia i bóle mięśniowe
  • zmiany przeciążeniowe
  • zmiany zwyrodnieniowe
  • stawów
  • zmniejszona ruchomość w stawach
  • niewydolność krążenia obwodowego
  • zaniki i osłabienia mięśni
  • niedowłady
  • porażenia
  • uszkodzenia rdzenia kręgowego i nerwów obwodowych
  • przewlekłe zapalenia nerwów i splotów nerwowych
  • stany po złamaniach (po zdjęciu gipsu), stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach
  • powysiłkowe zmęczenie mięśni
  • wady postawy
  • choroby narządu ruchu takie jak: zespół bolesnego barku (PHS), łokieć tenisisty, zespół kanału cieśni nadgarstka

Wskazania do masażu relaksacyjnego:

• długotrwały wysiłek fizyczny lub psychiczny
  • stres, depresja
  • napięcie nerwowe, nerwica
  • napięcie mięśniowe
  • ogólne przemęczenie organizmu

Ogólne Przeciwwskazania do masażu (każdego)

• wszelkie ostre stany zapalne
  • nieuregulowane nadciśnienie (leczone, wyrównane nadciśnienie nie jest przeciwskazaniem)
  • żylaki
  • gorączka (powyżej 38 stopni), choroby zakaźne
  • nowotwory
  • zapalenia żył
  • miażdżyca
  • schorzenia dermatologiczne skóry (owrzodzenia i stany zapalne skóry, trądzik, pęcherze, wypryski, ropień)
  • krwawienia, krwotoki lub możliwość ich wystąpienia
  • wady serca
  • wczesne stany po złamaniu kończyn.